torstai 1. tammikuuta 2015

DIAMONDS AND RUST

Huhhuh, nyt kyllä jännittää ehdinkö saada tämän uudenvuodenpostaukseni [kamalaa mikä sanahirviö, kirjoitetaanko tuo oikeasti yhteen..?!] ennen vuoden vaihtumista julkaistuksi.
 Aloitin tosiaan hieman myöhässä tämän väsäämisen, mutta jos on kipittänyt korkokengillä kavereiden perässä ympäri kauppakeskusta noin viiden tunnin ajan, ei kotiinpääsyn jälkeen postauksen aloittaminen ole se ihan ensimmäinen mieleen tuleva juttu.
 Asiaan. Mä tosiaan ajattelin tehdä tälläisen kuvakokoelman kaikkien nukkeiluvuosieni ajalta, eli huom. kuvat eivät ole [Luojan kiitos] pelkästää vuodelta 2014. Lopuksi vielä selostan vähän lähitulevaisuudesta.

marraskuu 2011 - eli miten kaikki sai alkunsa




















Pitkän harkinnan & vanhempien kanssa neuvottelemisen jälkeen sain viimein tilata huuto.netistä [käyttämättömän] Pullip Brand New Purezzan. Ilo oli suuri kun eräänä kauniina syyspäivänä neitokainen, Cecilia, tupsahti taloon.






















First photo ever. Valokuvauksesta yleensäkin mulla oli vain about reilun vuoden kokemus, vaikka verenperintönä olenkin saanut innostuksen kuvaukseen työkseen kuvaavalta isältäni. :> Kamerana tuolloin toimi Canon PowerShot SX130 IS, joka on kyllä varsin näppärä kapine ja kulkee edelleenkin mm. lomareissuilla mukana.

joulukuu 2012 - yllättäviä hankintoja & nukkeilun riemua



















päädyin aika nopeasti tilaamaan Cecculle Mollamaniasta blondin peruukin, stockin säkkäröihin kyllästyneenä.
[btw, kuvauspaikka sama kuin Talventaikaa - postaukseni Viveca -kuvissa :'D]






















joululahjaksi sain Little Pullip Hippopon alias Rillan, joka on jäänyt valitettavan vähälle huomiolle blogin puolella, enimmäkseen vaatekriisistä ja enemmän tai vähemmän spitaalisesta obitsusta johtuen.

kevättalvi 2012 - nukkeperheen nopea lisääntyminen



















näin jälkeenpäin ajateltuna, kamalan nopeasti kahden pohjoismaalaisen vaalean tyttösen saapumisen jälkeen saapui tumma kaunotar taloon [lieventävänä asianhaarana tosin halpa hinta huuto.netissä]. tästä kuvasta olen ollut ylpeä - silloin vuonna käpy -.




















studiokuvausta parhaimmillaan.


kesä 2012 - eli uuden kameran ylistys


















sain siis käyttööni isän vanhan järjestelmäkameran, kyseeessä Nikon D80, jota siis käytän edelleen. innostuin suuresti tästä laitoksesta ja sinä kesänä tulikin kuvailtua reilusti.





















tässä vaiheessa voi ehkä jo tosiaan huomata pientä edistystä verrattuna ensimmäisiin nukkekuviin. :D


syksy 2012 - nukkeperhe se vain kasvaa




















syyskuussa meille muutti pieni mutrusuu, Dal Kanaria, tutummin Viveca.


kesä 2013 - muutoksia, muutoksia






keväällä tai kesällä - en tarkasti muista -, hankin Vivecalle ruskean Cancanin peruukin.


























myös Rilla...






















...ja Cecilia saivat noihin aikoihin uudet hiukset


syksy 2013 - ja kukas se sieltä saapuukaan..?



















niinkuin osa lukijoista ehkä muistaakin, syyskuussa 2013 sain suuren rakkauden kohteeni, Malinin, Pullip Dahlia Cinderellan.


vuosi 2014 - nukkeilun valoja ja varjoja






































nukkevuosi 2014 on ollut mun mielestä sangen värikäs. blogin puolella se ei ole välttämättä näkynyt muuten kuin pitkinä kuvaustaukoina, mutta mulle se on merkinnyt ainakin: uuden oppimista, soutamista ja huopaamista fiiliksien suhteen, uutta objektiivia sekä haaveilua ja suunnitelmia tulevasta.

tulevaisuus, mitä se siis tuo mun kohdalla tullessaan. mä oon viime aikoina miettinyt sitä paljon, tietysti opiskelun ja muunkin kannalta [ysiluokka meneillään], mutta myös nukkeilun. mä haluan että te opitte oikeasti tuntemaan mut ihmisenä. tottakai mä voisin kertoa teille samantien nimeni ja osoitteeni, mutta ei se auta, sen pitää tapahtua vähitellen, pieninä paloina. mä haluan myös, että tästä blogista tulee oikeasti mun näköinen, ei tälläinen persoonaton kuin nyt, vaan aidompi. mä haluan olla tyytyväinen kuviini. toisinaan mä olenkin, mutta monesti käy niin että sitä käy napsimassa ne pakolliset "hyvää juhannusta" - kuvat, ei siksi että huvittaisi, vaan siksi että niin on tapana tehdä.

jos oikeasti vuodattaisin tuohon listaan kaiken mitä mä nyt ajattelen, siitä tulisi miltei loputon.
siksipä toivotan teille kaikille o n n e a  v u o d e l l e  2 0 1 5 ! ...vaikka se vuosi ehtikin jo vaihtua...


4 kommenttia:

  1. nää muistelupostaukset waah <3
    mutta hyvää uutta vuotta!

    VastaaPoista
  2. Apua, ootpa sä nukkeillut mun silmissä kauan jo ! :O Mutta sulla on kyllä kauniita nukkeja ja oon samaa mieltäkin siun kanssa, tää vuosi on ollut todella värikäs. Hyvää uutta vuotta sulle kuitenkin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tän postauksen myötä sitä itekkin alkoi hahmottamaan että oon oikeasti nukkeillut perjaatteessa jo 4 vuotta. kyllähän se tavallaan pitkältä ajalta tuntuu ja paljon sen aikana on kerinnyt tapahtua. <: kiitos paljon.♥

      Poista